7 Eylül 2009 Pazartesi

Turkcell usulü "kürt açılımı"...

Turkcell, 3G'ye yaptığı yatırımların meyvesini toplamak için ülkenin en büyük reklam kampanyalarından birini yürütüyor. Son reklamların en önemli yıldızı ise NBA'deki temsilcimiz, milli basketbol oyuncumuz Hidayet Türkoğlu... İlk reklam serisinde "Uzayda yürümek varken dünyada koşmak niye?" diye soran Hido, yeni seride Nuri karakteriyle birlikte oynuyor. Nuri, muhtemelen salonda çalışan bir müstahdem, ya da malzemeci vs. türünden bir karakter. Belirgin bir doğu şivesi var. Yani, "kürt" olma ihtimali son derece yüksek bir vatandaşımız. Şimdi, "Her doğu şivesine sahip olanın kürt mü olması gerekiyor? Ne ilgisi var?" diye sorabilirsiniz. Haklısınız. Ben de size, "İlla doğu şivesiyle konuşan biri mi olması gerekiyordu? Niye laz değil? Lazlar yeterince komik değil mi?" diye sorarım. Bence, Turkcell gündemi güzel yakalamış ve iyi bir kokteyl yaratmış. Bu tür etnik kokteylleri Hollywood da sıkça yapar. Beyaz oyuncunun yanına, ya siyahi, ya da bir uzakdoğu kökenli bir oyuncu eklenerek daha geniş bir kitleye ulaşılır. Nuri'nin kimliğinde doğumyeri olarak neresi yazıyor bilmiyorum ama muhtemelen Diyarbakır olmalıdır diye düşünüyor, Turkcell usülü "kürt açılımı"nın arkasındaki zihniyeti kutluyorum.

Hiç yorum yok: