18 Nisan 2007 Çarşamba

Hattrick, Footstar, Travian... Oooo game!

Online oyunlarla tanışmam, Ogame ile olmuştu.. Pek sevdiğim arkadaşlarımdan birinin arkadan ittirmesiyle kendimi 15. Evren'de bulmuştum. İlk başlarda durumun vehametini pek anlayamadım. Zaten malım, mülküm olmadığı için de çok rahattım. Ölmüş eşek kurttan korkar mı? Korkmaz elbette... Zaman içinde insanlarla tanışmaya başladım. Bu tanışıklıklar, ittifakları ve gece nöbetlerini getirdi. Madenler çalışmakla kazanılmıyordu yalnızca... Yağma da çok zevkliydi... Komuta gemilerinden yapıp, yanına da Büyük Nakliye gemilerini verdin mi oooh kebab... Gecenin bir vakti, rakibin uyurken dal gezegene.. Ne varsa indir... Bazısı da çöpten geçiniyordu... Gezegende bekleyen filoyu dağıtıp, uzaya dağılan hurda parçalarını toplamanın keyfi ayrıydı çünkü. Aradan birkaç ay geçtikten sonra gündüz iyice geceye karıştı, uyurgezer gibi dolaşmaya başladım. Bir ara yatarken saati kuruyordum, gecenin 03'ünde kalkmak için. Resmen bağımlı olmuştum... Kendimi kurtardım ama, kurtarana kadar da akla karayı seçtim.

Daha sonra Hattrick'e dadandık. Hattrick, kullanıcı sayısı neredeyse 1 milyonu bulan bir online futbol simülasyonu. Takımınızı yönetiyor, futbolcu yetiştiriyor, transfer ediyor ve maçlara çıkıyorsunuz. Grafik olarak gördüğünüz hiçbir şey yok yazılardan başka... Ama öyle bir mavra dönüyor ki sormayın gitsin... Ben de burada Istanbull FK diye bir kulüp yönetmeye başladım. Birkaç sezon VI: ligde mücadele ettikten sonra, önce V. lige çıktım, burada da yaptığım 14 maçın 13'ünü kazanarak IV. lige merhaba dedim. Tabii soluğum da kesildi. Çünkü takımım IV için hazır değil ve ilk üç maçı kaybederek, averaj takımı olduğumuzu gösterdim. Düşeceğiz ama nasıl...
Hattrick derken, bir de Freekick'i deneyelim dedim ve bir Istanbull da orada yönetmeye başladım. Sonra basketbol şubesini açmaya karar verdim ve Charazay'da Istanbull'u devreye soktum. Ancak Charazay'ın bana göre pek de dostane olmayan arabirimi bu oyundan soğumama neden oldu. Ben de bıraktım...

Son birkaç gündür, Travian ile ilgileniyorum. Bana Ogame gibi bir hastalık olduğunu söylüyorlar. Şimdilik para, pul yok rahatız. Hele ürünleri bir toparlayalım, ileride düşünürüz diyoruz.
Bakın az kalsın unutuyordum. Bir de FootStar var. Bu oyunda da bir oyuncuyu yönetiyorsunuz. Yönettiğiniz oyuncuya idman veriyorsunuz, istediğiniz mevkide geliştirip, yetiştirip maçın adamı olmasını sağlıyorsunuz. Keyifli bir oyun...

Hiç yorum yok: