13 Temmuz 2010 Salı

HTC Tattoo... Bir küçücük Android’cik!..

Google’ın Android işletim sistemiyle birçok cep telefonu üreten HTC, Mayıs sonunda Vodafone aracılığıyla HTC Tattoo’yü Türkiye’ye getirdi. Daha önceki Hero modelinden daha farklı olan HTC Tattoo, küçük, dinamik ve kullanıcı dostu bir ürün.

ÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ:

BOYUTLARI : 106 X 55.2 X 14 mm.

AĞIRLIĞI : 113 gr.

CHIPSET : Qualcomm®MSM7225™, 528 MHz

EKRAN : 240 X 320 QVGA, 2.8” TFT Dokunmatik

KAMERA : 3.2 MP

FİYATI : 575-625 TL


EDİTÖRÜN YORUMU:


HTC Tattoo, gençlere hitap eden bir telefon… Öncelikle dış görünüşüyle… Değişik renkler ve arka kapak resimleri mevcut. Dilediğinizi rahatlıkla seçebiliyorsunuz. Siyah, kahverengi, mor ya da gümüş renkleri emrinize amade… Arka kapakta hemen altta Android’in o sevimli yüzü size gülüyor.

Ele, avuca sığmayan bir telefon gibi… Tabii bunda daha önce Hero ve HD2 kullanmış olmanın etkileri de var. Bu üç HTC arasında Hero, ele oturması ve boyut olarak ideal… Ama HD2’de de video izlemenin tadı başka türlü, bir de taşıma kolaylığı olsa…

Tattoo, ufak gibi görünse de ekranı hayli işlevsel… Ben bile dolma parmaklarımla ekran klavyesinde çok zorlanmadan yazı yazabildim. Android, kullanımı son derece kolay bir işletim sistemi. Dolayısıyla Tattoo’ye hemen o gün alışabilirsiniz.

Telefonun arayüzünü istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Ancak standardı da çok kullanışlı… Özellikle hava durumu animasyonları bir harika… Üstelik çok da güvenilir… Hava günlük güneşlikken, yağmur gösteriyordu. Herkes, cihazın bozuk olduğunu zannederken, öyle bir yağmur indirdi ki, artık herkes hava durumunu Tattoo’dan sorar oldu.

Android telefonlarda en çok sevdiğim şey, Google eşleşmesinin ful olması. E-postalarına bakabildiğin gibi, Kişiler hesabını da istediğin gibi kontrol edebiliyorsun. Bu da şu anlama geliyor. Telefona ne olursa olsun kişiler listenize bir şey olmuyor. Dolayısıyla “telefonu kaybettim, değiştirdim, artık sana ulaşamıyorum” diye bir bahane de kalmıyor.

Elbette Android’in birçok avantajı var. Ama Android Market açık olursa elbette… Ne yazık ki, Android uygulamalarının bedava, ya da bir bedel karşılığı ödendiği bu ortam Türkiye’yi kapsama alanı dışında bırakıyor. Oysa iPhone’u bugün bu noktaya getiren en önemli unsurun Apple Store olduğunu bilmek gerek.

ARTILARI :

· Bir Android telefon için hesaplı bir fiyata sahip. Vodafone kampanyasında uzun vadeli taksit avantajı da bulunuyor.

· Dokunmatik ekranlı telefonlar arasında en küçük ve taşıması kolay olanı.

· Google hesabı olanlar için senkronizasyon büyük avantaj.

· Facebook, Twitter gibi sosyal ağ fanatikleri için çok güzel uygulamalar.

EKSİLERİ :

· Pil ömrü beklenilenin altında gibi geldi bana.

· Telefon bir keresinde kendini reset’ledi. Tüm bilgileri tekrar girmek zorunda kaldım.

· Navigasyon tuşu olmamış, daha zarif yapılabilirdi.

Hiç yorum yok: