23 Haziran 2011 Perşembe

Dilara Koçak’la zayıflamak


Fazla kilolarım, artık estetik kaygıların da önüne geçip canıma kastetmeye kalkışınca hayatımı değiştirmeye karar verdim. Tabii bu yolda öğüt veren çok oldu. Kimi, “Kelepçe taktır, kimi balon koydur” filan şeklinde akıl veriyordu. Ancak bu cerrahi müdahalelere de çok fazla güvenmiyordum açıkçası. En son bir arkadaşımın başına gelenler ne yazık ki beni haklı çıkarttı. Kilolar geldiği gibi gitmeliydi. Nasıl ki, bir gecede obez olmadıysanız, aynı şekilde de kilolardan kurtulamazdınız.

Ancak zayıflamak, elinize tutuşturulan bir liste ile olacak iş değil. Burada motive olmanız gerekiyor. Elbette en önemli motivasyon kendinizsiniz. Ancak diyet zor bir süreç… Ve bu uzun yolda rehberinizin kim olduğu çok önemli… Benim rehberim Dilara Koçak. Sağ olsun, beni hasta olarak kabul etti ve bir şekilde kanatlarının altına aldı. Ben de bu yolda yaşadıklarımı burada dilim döndüğünce paylaşmaya çalışacağım.


Dilara Koçak’ın Valikonağı Caddesi’nde şık bir ofisi var. Ofise elma yeşili ve beyaz renk hakim. Randevum saat 15.45’te… Nişantaşı’nın deli trafiğine rağmen saatinde yetişebiliyorum. Üstelik çok erken çıkmama rağmen… Resepsiyonist bayan bir form doldurmamı istiyor, iletişim bilgilerim ve doğum tarihimi alıyorlar ve dosyam açılıyor. Birkaç dakika sonra Dilara Koçak, koridorda beliriyor. Açıkçası önce tanıyamıyorum. Genellikle saçları açık fotoğraflarını gördüğümden… Bu kez saçları topuz halinde ve resimlerinden daha koyu gibi… Kalın çerçeveli gözlükleri var. Üzerinde çok şık duran siyah sade bir elbise var. İnceliğine bakınca, “Doğru yerdeyim” diye düşünüyorsunuz.

Mütevazı denilebilecek bir ofisi var Dilara Koçak’ın… Tamamen işlevsel olarak düşünülmüş. Vücuttaki yağ oranını ölçmek üzere tartıya çıkıyorum ama makine “error” veriyor. Benim de yüzüm kızarıyor hemen… Neyse sorun anlaşılıyor, ağırlıktan değil, dolaşım bozukluğundan kaynaklanıyormuş mesele. Gelecek hafta bir daha bakacağız duruma hayırlısıyla…

Obezliğimin tarihçesinden başlayarak, yeme alışkanlıklarım, kullandığım ilaçlar vs. birçok soru sorarak, benim için bir haftayı kapsayan bir diyet mönüsü hazırlıyor Dilara Koçak. Hepsinden önemlisi doğru bildiğim yanlışları düzeltiyor. Neyi, ne zaman ve ne kadar yemem gerektiğini dikkatlice anlatıyor. Porsiyonlar konusunda zorlandığımı söyleyince o konuda da Gamze Hanım’ın yardımcı olacağını söylüyor. Ayrıca bazı tahliller yaptırmam gerekiyor.

Ofisten çıktığımda ıslık çalıyorum keyifle… Hava çok güzel… Dünya yaşanmaya değer… Bugün yeni hayatımın birinci günü…

Hiç yorum yok: